Antwoorden op veelgestelde vragen van adviseurs | Venn Hypotheken

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen die wij van jou als hypotheekadviseur krijgen. Kijk gerust even rond. Mocht je vraag er niet bijstaan staan wij graag voor je klaar om je een passend antwoord te geven.

Hoe kan ik een Venn-hypotheek aanvragen?

Een Venn-hypotheek kan alleen afgesloten worden na advies en bemiddeling door een onafhankelijke hypotheekadviseur zoals jij. Venn Hypotheken werkt rechtstreeks samen met de grote franchise-ketens en een aantal service providers. Bekijk hier alle samenwerkingspartners.

Wie is Venn Hypotheken?

Bij Venn Hypotheken werken financiële denkers en doeners met vele jaren ervaring in de hypotheekmarkt. Het meerderheidsbelang in onze organisatie is in handen van NN Investment Partners. De funding voor onze hypotheken komt van investeerders die via Nationale Nederlanden willen beleggen in Nederlandse hypotheken.

Ik heb een hypotheekaanvraag verstuurd. Wanneer ontvang ik het kredietvoorstel?

Je ontvangt het kredietvoorstel binnen 1 werkdag. 

Heeft jouw dossier spoed? Neem dan telefonisch contact op met team Venn of jouw serviceprovider. Wij houden jouw dossier dan extra goed in de gaten en geven voorrang waar mogelijk.

Ik heb alle benodigde stukken geupload. Wanneer ontvang ik het kredietaanbod?

Als alle stukken zijn geüpload ontvang je binnen 2 werkdagen het kredietaanbod of feedback over de aangeleverde stukken. 

Heeft jouw dossier spoed? Neem dan telefonisch contact op met team Venn of jouw serviceprovider. Wij houden jouw dossier dan extra goed in de gaten en geven voorrang waar mogelijk.

Hoe lang is het kredietvoorstel geldig?

Het kredietvoorstel is vanaf datum uitgifte 4 maanden geldig. Het is niet mogelijk om de geldigheidstermijn te verlengen. Daar staat tegenover dat er bij annulering van het kredietaanbod geen annuleringskosten verschuldigd zijn.

Hoeveel en wanneer kan mijn klant boetevrij aflossen?

Per jaar mag uw klant 15% van de oorspronkelijke lening boetevrij aflossen. Verder mag onbeperkt boetevrij worden afgelost:

  • op de renteherzieningsdatum van de lening;
  • bij verkoop van de woning;
  • indien er bij overlijden van een van de hypotheekgevers een uitkering komt uit een levensverzekering en/of overlijdensrisicoverzekering;
  • als voor het verlenen van hoofdelijk ontslag een verplichte aflossing moet plaatsvinden;
  • op de einddatum van de lening.

Wat kan mijn klant zelf regelen via mijnhypotheekonline?

Jouw klant kan onderstaande zaken gemakkelijk zelf aanpassen op MijnHypotheekOnline:

  • een aflossingsvrij leningdeel omzetten naar een lineair of annuitair deel;
  • aflossen via ideal;
  • nota's insturen voor het bouwdepot.

Wat kan mijn klant zelf regelen via mijnhypotheekonline?

Jouw klant kan onderstaande zaken gemakkelijk zelf aanpassen op MijnHypotheekOnline:

  • een aflossingsvrij leningdeel omzetten naar een lineair of annuitair deel;
  • aflossen via ideal;
  • nota's insturen voor het bouwdepot.

Contact

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Dan zorgen wij voor het juiste antwoord.

Actuele rentes

Bij Venn Hypotheken is jouw klant zeker van een scherpe rente. Wil je weten wat de actuele rentes zijn? Je vindt ze op onze rentepagina.

Blijf op de hoogte!

Volg onze LinkedIn-pagina en ben als eerste op de hoogte van al onze productverbeteringen, rentewijzigingen of ander Venn-nieuws.

Neem contact met mij op

Vul het onderstaande formulier in en neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Vul je volledige naam in. Dit veld is verplicht.

Vul je e-mailadres in. Dit veld is verplicht.

Vul je telefoonnummer in. Dit veld is optioneel.

Je e-mail is verstuurd, er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.