Samen door de (corona)crisis

Geplaatst op 25-03-2020

En toen zag het dagelijks leven er ineens heel anders uit. Afstand houden, zo veel mogelijk thuiswerken en zo min mogelijk naar buiten. De maatregelen om verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan, raken een ieder van ons. Zeker ook in onze branche. Waar het tot een paar weken geleden vanzelfsprekend was dat klanten zomaar je kantoor binnen liepen, je ze een hand gaf en vervolgens face-to-face advies gaf, is dat ineens over. Dat vraagt wat van jou als adviseur én van ons als geldverstrekker: creativiteit, duidelijkheid én een nauwe samenwerking. Uiteraard op noodzakelijke afstand…

 

Compliment voor creativiteit

Deze onzekere tijden vragen om snel schakelen en slim kunnen omgaan met veranderende omstandigheden. En dat is aan hypotheekadviseurs gelukkig wel besteed. In mijn netwerk zie ik de mooiste voorbeelden voorbij komen van hypotheekadvies op afstand, zoals het versneld inzetten van beeldbellen of webcamadvies. De aanleiding is misschien minder leuk, maar het is wel heel gaaf om te zien hoe digitale mogelijkheden nu omarmd worden. Je niet laten leiden door scepsis en weerstand, maar mogelijkheden zien en kansen benutten. Hoe daar nu door adviseurs mee wordt omgegaan, is echt een groot compliment waard.

 

Praktische oplossingen…

Als geldverstrekker probeert Venn Hypotheken een steentje bij te dragen door het proces te versimpelen en te digitaliseren waar mogelijk. Dat is bij ons niets nieuws, maar in deze tijden wel enorm handig. De stap om het indicatief kredietvoorstel te tekenen, hadden we er al tussenuit gehaald. Ook kun je het bindend kredietaanbod digitaal ondertekenen. Verder is het goed om te weten dat identificatie op afstand bij ons ook mogelijk is.

Maar bij Venn doen we de dingen niet alleen graag simpel, we houden het ook begrijpelijk. En een beetje duidelijkheid kun je in deze tijden wel gebruiken, lijkt ons zo. Wat kun je je klanten vertellen over de duur van het acceptatieproces? Wijzigen de acceptatievoorwaarden? En hoe gaat Venn om met klanten die hun hypotheek even niet kunnen betalen? Via LinkedIn en de website houden we je op de hoogte van algemene ontwikkelingen en wijzigingen. Volg ons, zodat je het laatste nieuws altijd als eerste weet.

 

…en persoonlijke gebaren

Naast praktische oplossingen vinden we een persoonlijke touch minstens zo belangrijk. Deze situatie is nieuw en bijzonder voor ons allemaal en we willen daarin zo goed mogelijk met je meedenken. Heb je vragen over een specifieke aanvraag of individuele klant? Weet dan dat we gewoon per mail of telefoon bereikbaar zijn. Samen komen we ongetwijfeld tot een passende oplossing.

Over Pascale Prins
Pascale is recent onderdeel geworden van het Venn-team, maar beschikt van nature over dat typische Venn-DNA. Met haar ruime ervaring in de hypotheekwereld weet ze als geen ander complexe dingen simpel te maken. Een persoonlijke benadering staat bij haar voorop. Ook nu. Of eigenlijk: juist nu! Dus heb je een vraag? Stel hem aan Pascale.