Van stapels papier naar twee minuten kijkplezier

Geplaatst op 03-12-2019

Venn introduceert gepersonaliseerde video

Om huizenbezitters beter te helpen begrijpen wat voor soort hypotheek ze afsluiten, introduceert Venn Hypotheken een unieke manier van communiceren. In aanvulling op het voorstel, sturen wij onze klanten een begrijpelijke en gepersonaliseerde video. Zo houden we het verhaal gewoon simpel.

De meeste mensen vinden het hele ‘hypotheek-gedoe’ maar lastig en ingewikkeld. De adviseur is dan ook dagelijks bezig om informatie over de hypotheek in gewone-mensen-taal uit te leggen aan  klanten, zodat zij precies weten wat de mogelijkheden zijn en welke verplichtingen ze aangaan. Maar dan volgt het voorstel van de geldverstrekker. Vaak hele stapels papier met ingewikkelde teksten en cijfers waar een leek nauwelijks een touw aan kan vastknopen.

Gewoon simpel
Venn Hypotheken pakt het anders aan. “Sinds enkele weken versturen wij onze klanten -in aanvulling op het adviesgesprek met de adviseur- een persoonlijke video, helemaal afgestemd op de situatie van de klant”, legt marketing manager Ilse Verweij uit. “Klanten krijgen uitleg over de opbouw van de eigen hypotheek, de rente en de mogelijkheden van rentekorting. Het is de perfecte aanvulling op het hypotheekgesprek, want je weet in enkele minuten weer precies wat je met je hypotheekadviseur hebt afgesproken. De video is daarom ook zeker niet alleen een feestje van Venn, maar viert vooral het goede advies. Met de adviseur als eregast.”

Uniek
Venn Hypotheken is de eerste geldverstrekker die informatie op deze eenvoudige manier aanbiedt aan haar klanten. Verweij: “In een tijd waarin we informatie snel en moeiteloos tot ons willen nemen, past het niet om te focussen op de stapels papier die niemand leest. We hebben gezocht naar een manier van communiceren die goed aansluit bij wat klanten willen en wat ze gewend zijn in hun dagelijks leven. Met deze video’s zijn wij uniek in hypothekenland.”