Vanaf nu mogelijk: digitaal tekenen bindend kredietaanbod!

Geplaatst op 17-03-2020

Moet ik mijn deuren sluiten? Hoe moet ik mijn klanten te woord staan, zonder risico te lopen? Deze vragen zijn afgelopen dagen ongetwijfeld de revue gepasseerd. Venn Hypotheken helpt jou graag in deze roerige tijd.

Wij waren al druk bezig met het versimpelen en digitaliseren van het adviesproces. Het is nu relevanter dan ooit! Begin deze maand schrapten wij het ondertekenen van het indicatief kredietvoorstel al. Vanaf nu is het daarnaast mogelijk om het bindend kredietaanbod digitaal te ondertekenen.

Volledig digitaal advies – hoe controleer ik de identiteit?

Juist tijdens een crisisperiode als deze is gedegen advies van een adviseur van groot belang. Venn Hypotheken ondersteunt jou daarom waar we kunnen met betrekking tot het geven van advies op afstand. Naast bovengenoemde versoepelingen helpen we ook met wat tips. Eén daarvan is het controleren van de identiteit. Hoe doe je dat eigenlijk op afstand?

  1. Vraag bij de klant een kleurenkopie op van een geldig identiteitsbewijs (paspoort, verblijfsdocument of identiteitskaart)
  2. Vraag de klant tijdens het webcam advies het originele identiteitsbewijs te tonen. Controleer of de identiteit klopt.
  3. Op de kopie die je naar Venn opstuurt, kan je vervolgens aangeven dat de identiteit is gecontroleerd door identificatie op afstand.

Zoals gezegd vinden wij - juist nu - hypotheekadvies aan klanten van groot belang. Execution only hypotheken zijn daarom bij Venn Hypotheken niet mogelijk.

Loop je ergens tegenaan of komt jouw klant in de problemen door het coronavirus? Dan staan we voor je klaar! Samen bedenken we een passende oplossing. Neem gerust contact op met onze relatiemanager Pascale Prins of één van onze andere collega’s.

Houd LinkedIn en onze website in de gaten voor het laatste nieuws!